Matoula Clinic

Τρίζετε τα δόντια σας;

Αντιμετωπίστε το φαινόμενο του Βρυγμού

Οι ρυθμοί της καθημερινότητάς δημιουργούν ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που ερχόμαστε αντιμέτωποι: αυξημένα επίπεδα stress. Ως αποτέλεσμα δημιουργούνται, σε πολλές περιπτώσεις, πληθώρα σωματικών αντιδράσεων. Σε σχέση με τα δόντια ο βρυγμός, ή ευρέως γνωστός ως «τρίξιμο των δοντιών» είναι μία από τις πιο γνωστές αντιδράσεις σε μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού.

Τί είναι ο βρυγμός;

Το τρίξιμο των δοντιών κατά τη διάρκεια του ύπνου και ορισμένες φορές και της ημέρας αποτελεί μια συνήθεια κατά την οποία ο ασθενής δαγκώνει ή τρίζει με δύναμη τα δόντια του. Το ενδιαφέρον στο φαινόμενο του βρυγμού είναι ότι δεν το αντιλαμβάνονται πάντοτε οι ασθενείς. Ωστόσο, είθισται να δημιουργούνται πονοκέφαλοι, πόνοι στην περιοχή της κροταφογναθικής άρθρωσης, μυϊκοί πόνοι στην περιοχή του προσώπου ή/και του αυχένα, δυσκολία στην πλήρη διάνοιξη του στόματος. Σημαντικό να σημειωθεί ότι ο βρυγμός μπορεί να αφορά και τα παιδιά.

Υπολογίζεται ότι 2 στους 10 ενήλικες αντιμετωπίζει σωματικά προβλήματα που προέρχονται από βρυγμό.

Επιπλέον, τα συμπτώματα του βρυγμού στα δόντια είναι ιδιαίτερα εμφανή και μάλιστα αποτελούν και το βασικό σημείο από το οποίο γίνεται η διάγνωση της πάθησης. Συγκεκριμένα, παρατηρείται οδοντική φθορά, ρωγμές ή ακόμα και μικροκατάγματα, ενώ μπορεί το υπερβολικό σφίξιμο των δοντιών να οδηγεί και σε υποχώρηση και φλεγμονή των ούλων.

Εκτός από το stress που αποτελεί και τον βασικό παράγοντα για την ανάπτυξη του βρυγμού, ποιές συνήθειες μπορούν να ενισχύσουν το φαινόμενο αυτό;

Συνήθειες σε υπερβολικό βαθμό όπως: το κάπνισμα, η καφεΐνη, η κατανάλωση αλκοόλ.

Πώς αντιμετωπίζεται ο βρυγμός;

Ο βρυγμός δεν θεραπεύεται, διότι, έρχεται και παρέρχεται ανάλογα με τις περιόδους stress. Ωστόσο, θεραπεύoνται τα συμπτώματα μέσω της κατασκευής ενός εξατομικευμένου στοματικού νάρθηκα σύγκλεισης που φοράει ο ασθενής στον ύπνο για μια περίοδο μερικών εβδομάδων ή μηνών ανάλογα με την ένταση της ενόχλησης. Ο νάρθηκας αυτός εκτός της προστασίας που παρέχει στα δόντια, σταθεροποιεί συνάμα το κλείσιμο του στόματος και χαλαρώνει τους μύες και τις κροταφογναθικές αρθρώσεις. Σε περίπτωση που ο βρυγμός συνυπάρχει μαζί με άλλα σωματικά ή ψυχικά προβλήματα κρίνεται απαραίτητο ο ασθενής να επισκεφθεί γιατρό αντίστοιχου κλάδου, ώστε να αντιμετωπίσει συλλήβδην το πρόβλημα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *